USRP

学院所设“USRP创新实验基地”,是学校8个创新基地之一,是 一个综合性的多功能实验基地,为本学院乃至全校学生提供表现 创新构思和参与各种设计竞赛必要的制作手段和实验。USRP项目 将课程教学内容与创新活动结合,不仅使学生加深了对专业知识 的理解,同时还使基础造型实验室更有效地服务于教学、创新。 2004年至今,学院共完成USRP项目200余项。 国家大学生创新性实验计划 国家大学生创新性实验计划是高等学校本科教学“质量工程”的 重要组成部分,旨在探索并建立以问题和课题为核心的教学模 式,倡导以本科学生为主体的创新性实验改革,全面提升学生的 创新实验能力。


创新创业课程 学院开设的创新设计学课程作为华东理工大学首批重点建设的创 新创业示范课程之一,受到了全校学生的欢迎。 同时,为配合创新创业课程的开展,学院重点建设了“创新空间 营造实验室、创新环境与生态实验室、创新数字传媒实验室”, 作为创新创业课程配套的实验平台。


USRP (Graduate Study Program)
The USRP Innovation Experimental Base is one of the eight innovation bases in the school. It is a comprehen- sive multi-functional experimental base, which provides the necessary means for the innovation of the college. Innovative Experimental Program for National Under- graduates
The National College Students' Innovative Experimental Program is an important part of the Quality Engineering of undergraduate teaching in colleges and universities. Innovative Entrepreneurship Course
The innovative design courses became the first batch of East China University of Technology.